malinsfibro

24 år med Fibromyalgi Vardag, tankar och hopp

Danderyds sjukhus

Publicerad 2010-05-28 17:42:00 i Fibromyalgi, Sjukvården,

Igår var jag på Danderyds sjukhus och träffade en läkare och en sjuksköterska från smärtteamet.
De ställde en miljon frågor och undersökte mig.
Undersökningen gjorde så ont att jag började gråta :(  Jag uppfyller alla krav på sjukdomen och det verkar som att jag kommer att få gå på smärthanteringskursen i augusti.
Väldigt surt bara att läkaren inte ville höja min medicindos, hon vill göra det då så de kan ha mig under bevakning. Man får väl försöka stå ut tills dess.
Resten av dagen hade jag sjuukt ont i hela kroppen.. knappt så man klarar ha kläder på sig! Trodde inte att fibromyalgi gav så här mycket skit. Inte bara att man ska ha smärtan att handskas med hela tiden, utan också mår man som en riktig influensakärring och fruktansvärt trött blir man. Småsaker som att stå upp en liten stund och prata med någon är fruktansvärt jobbigt. Alltså brukar mina byxor va rejält skitiga i rumpan efter hundpromenaden! haha..


Ikväll ska vi försöka gå över gatan till nåt ställe, det är typ en spelning så vi måste ju kolla läget!

Sista gnället blir att nu orkar jag inte sitta upp längre. Liggläge nästa! Ciiao

Kommentarer

Postat av: Louize

Publicerad 2015-09-08 09:09:59

Kom in på din blogg av en slump, håller på att försöker hitta fakta om vart man vänder sig om man misstänker fibromyalgi. Vart vände du dig? Hur lång tid tog det innan du fick diagnosen?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

24-årig tjej med Fibromyalgi. Bloggen handlar om min vardag med vänner, vovve, tankar och hopp inför framtiden =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela