malinsfibro

24 år med Fibromyalgi Vardag, tankar och hopp

Drar ner på allt ett tag..inte slutar utan minskar

Publicerad 2012-04-01 19:37:08 i Allmänt,

Jag är helt mättad och tömd på energi och information så minskar nu på allt ett tag tills det blir bättre. I den mån jag behöver från omvärlden.


Fibron och omgivningen får lämna plats åt Malin. Malin får inte plats efter fibrons lekar och allt annat i livet. Jag tänker inte sluta vara social och med bloggen för det, men jag gör det när jag känner att jag klarar det. Just nu i denna stund ska och måste min ork gå till mig. Kanske är svårt att förstå men jag har haft en tuff vecka som tagit all min kraft, och trots det varit tillgänglig hela tiden. Med energi jag inte haft.

Min ork måste nu främst gå till mig och tänker inte bli utbränd för att passa in i "mallen" där man ska vara på ett visst sätt.

Jag tänker därför svara på samtal/ träffa folk när jag kan och klarar av det. Var inte ledsna eller rädda att höra av er, men jag kommer inte svara på direkten alla gånger, men jag lovar att jag hör av mig när jag kan.

Jag är inte alls bitter vill jag tillägga men riskerar att bli det om jag fortsätter såhär. Jag måste tänka på mig själv i första hand, som jag är väldigt dålig på att göra. Jag är ingen dålig vän för att jag inte svarar på 15 sms per dag, jag klarar bara helt enkelt inte av det nu. Och en riktig vän definieras inte sv hur ofta man hörs, utan om man bryr sig och finns där när det behövs. 
Ända gångerna jag tar "timeout" är när jag är riktigt dålig. Men det måste jag lära mig att göra innan det är för sent.

Det blev jätterörigt, men det skiter jag i just nu, poängen går fram ändå.

Vet att ni förstår (dom flesta iallafall)och tack för att ni alla finns! Love <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

24-årig tjej med Fibromyalgi. Bloggen handlar om min vardag med vänner, vovve, tankar och hopp inför framtiden =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela