malinsfibro

24 år med Fibromyalgi Vardag, tankar och hopp

Igår och idag :)

Publicerad 2012-04-17 13:22:29 i Allmänt,

Igår var vi på anhörigträff på sjukhuset. Min läkare pratade lite allmänt om fibromyalgi och inte så detaljerat. Så inget nytt. Mina föräldrar, mormor,morfar, Nazza, Zarah och hennes man var med. Mormor tyckte det var jättekul att jag bjudit med dom :-) Hon är nyfiken. Jag har ont jämt och alla(?) symtom, alltså svår fibromyalgi. Många har lindrigare fibromyalgi, med inte lika utbredd smärta som inte är konstant och har inte så många symtom. Om man har fibromyalgi sover man dåligt, är alltid trött, oavsett hur mycket man än vilar/sover. All energi går till smärtan. Läkaren pratade också om hur påfrestande det är att hela tiden ha ont. Man inte kan träna och göra saker som en frisk person. Psykiskt är det fruktansvärt jobbigt att ha ont jämt. Jag brukar säga att det känns som att alltid jobba övertid. Man är aldrig ledig! Så när folk säger "Åh så skönt att inte behöva jobba! Semester jämt" så blir jag irriterad för visst f*n vore det skönt. ATT HA STÄNDIG VÄRK ÄR ETT HELTIDSJOBB! Det hade varit skönt att ibland vara fri från smärta nån minut bara. Lyxigt! :) nu kom jag från ämnet.. ;)

Efteråt gick vi hem till mamma och åt Thai mat. Sen var jag helt färdig.



Men nu är det tisdag! :D Idag var jag ute med Mimmi vid lunch och sen fick hon torrfoder blandat med "gottis". Hon är expert på att plocka ut bara det hon vill ha :D smarta djur.
Btw, min lilla hund är tokig i mormor och morfar, av dom får hon alltid knäckebröd! Haha. Matvrak?

Nu är det dags för behandling på Vidarmottagningen!

<3

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

24-årig tjej med Fibromyalgi. Bloggen handlar om min vardag med vänner, vovve, tankar och hopp inför framtiden =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela