malinsfibro

24 år med Fibromyalgi Vardag, tankar och hopp

Jag blev rånad!!!

Publicerad 2012-04-03 20:59:49 i Allmänt,

Jag blev rånad/bestulen idag!!! Var och prova skor med mamma och två män satte sig vid oss och var närgångna. Den ena liksom strök över och runt oss och snodde min mobil! Vi fattar inte hur han lyckades få tag på den, helt sjukt! Min mobil var borta, ringde men var bara tyst! Skrek åt mamma "ring pappa"(pappa är polis).

Det var en mörk påtänd kille som var hetsig och en latino som höll sig i bakgrunden. Mamma lyckades uppehålla dom och krävde mobilen tillbaka medan jag sprang till kassan och skrek "har ni kameraövervakning" och dom ringde på väktare. Jag blockerade utgångarna tillsammans med dom anställda.


Vi kämpade i fem minuter innan dom lyckades ta sig utåt. Vi försökte alla stoppa den mörka killen men han var hetsig och slet sig. Jag slet åt mig mammas mobil och började filma mörka killen och vänder mig sen om i rulltrappan och filmar latinon! Haha han kunde ju inte fly bort det var sååå klockrent! Bättre än tio stillbilder!


Nere på bottenplan skrek jag och försökte hindra dom men dom lyckades ta sig till utgången och stack åt olika håll. Mamma sprang efter den mörka, jag visste inte vilket håll jag skulle springa men sprang efter den mörka jag med.


Han sprang ifrån mamma, jag hade gett mig fan på att få fast honom så när han sprang genom sergelpassagen sprang jag genom Hm. Skrek "ring polisen", Jag såg honom genom glasrutorna och spurtade lite till och hann före ut på Drottninggatan och slet tag i honom! Han försökte slita sig loss och jag skrek "du får vad du vill"(bluff haha). Av ren TUR kom en civilpolis(Rickard) som inte visste om det här och tog tag i honom, han märkte av kalabaliken att nåt var fel. Mannen fortsatte diskutera med mig och till slut sa han att han ville ha "hundra" jag sa visst och han gav mig mobilen,


Jag ringde polisen och Rickard sa det är akutlarm, det håller på att bli för aggressivt, strax efter kom en väktare på segway och dom tvingades hålla fast honom båda två. Väktare och några anställda hade sprungit efter och hittade oss. Han släpades tillbaka upp i butiken och sen kom två poliser. Dom visiterade honom och hittade 4!!! Mobiler, kamera och så hade han tagit på sig nya skor och lämnat dom gamla och lite annat. Vi vittnade, fick vatten och visade filmen och printade foton från övervakningen. Sen åkte dom in med honom.

Sjuk grej!: Dom hade kastat i en sko i mammas väska, så larmet skulle gå om vi sprang efter så vi skulle stoppas, så dumma var som fan inte! Men vi sprang ändå.
Min halsduk stal dom också, men antagligen tog den andra snubben den men skitsamma.


Är så STOLT över min mamma, dom anställda och mig själv för att vi inte gav upp! Helt fantastiskt hur bra det gick! och vilken jävla tur vi hade!
Tack mamma, Veronica, Rickard och alla andra inblandade!!! Förhoppningsvis har vi gjort de andra som blivit bestulna glada!



När det gäller är jag sjukt organiserad och kämpar till sista droppen, fattar inte hur jag orkade nu efteråt. Jag var helt skakis när polisen kom. Vi skojade lite om att pappa jobbat som chef på stöldgruppen i City. Jag är pappas dotter!! Hahaha



In your face!!




<3

Kommentarer

Postat av: Terese

Publicerad 2012-04-04 00:10:46

Men fy vad obehagligt! Jävla rånare! Helt otroligt impad av dig och din mamma hur ni agera, vet inte alls hur jag själv skulle reagera men tror inte att jag hade vågat springa efter...fast man vet aldrig! Tur att allt löste sig i alla fall.



Kramar

Postat av: Malin

Publicerad 2012-04-04 06:44:16

wow vilken händelse och vad modiga du och din mamma är. Tror inte jag hade vågat springa efter eller om jag ens hade reagerat så snabbt som ni gjorde.



kramar från en trogen bloggläsare =)

Postat av: jonas

Publicerad 2012-04-05 06:42:26

Galet värre. Dom flesta skulle säkert blivit rädda men inte the enells. Det är rätta takter :)

Postat av: Malin

Publicerad 2012-04-05 21:59:58

Hehe.. Ja det känns grymt nu efteråt! Och vad glad jag är som inte behöver köpa ny telefon :D kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

24-årig tjej med Fibromyalgi. Bloggen handlar om min vardag med vänner, vovve, tankar och hopp inför framtiden =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela