malinsfibro

24 år med Fibromyalgi Vardag, tankar och hopp

Söndag

Publicerad 2012-04-15 14:52:40 i Allmänt,

Idag mår jag bra. Väldigt seg och trött men annars bra :) skönt. Imorn har jag en miljon samtal att ringa och sen vid fem är det anhörigträff på St Görans smärtklinik. Jag tar med mig halva bekantskapskretsen :D haha. Bara de som är intresserade såklart. Föräldrar, mormor, morfar och en kompis. Zarah kommer också med sin man. Kan inte förstå hur lite hjälp hon fått under tiden hon varit sjuk. Från sjukvården menar jag. De har aldrig varit på en anhörigträff ens. Dåligt.

Ibland är det skönt för alla parter att de förstår vad fibromyalgi är rent praktiskt och också för att kunna vara delaktiga. Sjukdomen är ju en del av en.

Det är oftast lättare att ta till sig det om det är nån annan än den sjuka som berättar. Det blir mer på riktigt. Jag är så glad att det finns intresse i min omgivning att förstå. Det är fest viktigaste. Att man FÖRSÖKER förstå.

Jag måste diska, har inte en ren gaffel ens. Men jag har verkligen ingen lust idag! Haha så jag lyssnar på reggae och pysslar med annat :) Det får lösa sig när det är dags för middag. När man är så hungrig att man måste! :D

Hoppas ni har en trevlig söndag! (OBS,söndag är en vilodag ;) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

24-årig tjej med Fibromyalgi. Bloggen handlar om min vardag med vänner, vovve, tankar och hopp inför framtiden =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela