malinsfibro

24 år med Fibromyalgi Vardag, tankar och hopp

Känslokaos

Publicerad 2012-06-05 14:15:00 i Fibromyalgi, Hälsa, Personligt,

Jag mådde inte bra igår och inte idag heller. Jag borde ligga i sängen, det är en sån dag. Idag ska jag till Gustafs dagis(Zarahs son) på kalas. Som jag har längtat! Tycker sånt är så himla kul :) Tyvärr är det oftast såna här tillfällen man blir dålig. Kroppen strejkar, jag är jättelåg och allt är tungt. Går runt och flåsar av ansträngning. Jag stänger av inte bara av de jobbiga känslorna utan alla så det blir jättejobbigt för dom runtomkring mig tyvärr. Får försöka förklara det så dom förstår. Man blir en annan person. Oengagerad, nästan kall och väldigt instängd.

Igår gick vi ju och skulle träna men jag orkade egentligen knappt ta mig dit. Jag hoppades att mamma skulle erbjuda sig att ta Mimmi men jag vågade inte fråga själv så det blev inget med det. Ibland är man bra dum. Man glömmer bort hur sjuk man faktiskt är. Man vill ju inte att det ska vara så, ofta går det att kämpa på ändå men till slut tar det stopp. Då går det inte att kämpa emot längre.


Jag är väl halvt om halvt ett känslomässigt vrak nu. Kroppen har återigen bevisat att den inte är frisk. Lika jobbigt är det varje gång.


Nu ska jag försöka rycka upp mig. Är framme vid Zarah och det ska bli så himla kul. Älskar den lilla killen. Eller allihop förresten. Blir bara arg att kroppen är elak. Så nu fick ni ett känslomässigt inlägg. Det var ett tag sen va? Är ju så duktig på att stänga av ;)

Love you guys! Hörs sen!
<3

Kommentarer

Postat av: Jonna

Publicerad 2015-05-16 12:44:18

Hej Malin! Jag var inne på 1177 och och läste på om Fibromyalgi och kunde länka mig hit. Det du beskriver är det jag upplever mig ha. Jag har ännu inte "vågat" gå till någon läkare r/t till mig smärta i kroppen men varenda symtom stämmer in på mig. En sjukgymnast har palperat de triggerpunkter och jag upplevde smärta på 15 utav 18. Jag har själv levt med smärta sedan jag var 13 år och kan även komma ihåg att jag kan ha haft det tidigare också. Var eller hos vilken läkare fick du diagnosen? Hoppas att du mår bra trots sjukdom!? Varm hälsning jonna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

24-årig tjej med Fibromyalgi. Bloggen handlar om min vardag med vänner, vovve, tankar och hopp inför framtiden =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela