malinsfibro

24 år med Fibromyalgi Vardag, tankar och hopp

Vad använder du dina polletter till?

Publicerad 2012-03-21 19:44:21 i Allmänt,

På smärtkursen idag pratade vi bland annat om medvetna val och prioriteringar. Vad man använder sina polletter till, vi säger att poletterna är den energi du har för en dag. Normalt har man kanske 30 polletter på en dag, och om man är sjuk kanske man bara har 20. (Flera polletter försvinner till smärtan.) Vad ska du använda dagens polletter till? På meningslöst skitsnack eller på saker som betyder något? Jag blir superstressad när mina polletter försvinner till saker de inte borde. Vissa stjäl till och med polletter från mig, polletter jag verkligen behöver.
Jag har inte tid och energi jag vill slösa, jag är inte uttråkad eller sitter och letar tidsfördriv. Jag har för lite tid. Min tid räcker inte till! Och då menar jag både tid och energi såklart. För mig är det samma sak.
Jag räcker knappt till som det är, även om jag hushåller på polletterna.

Men..
Det är mitt ansvar att se till att jag spenderar dem på rätt sätt(för mig). Det finns ingen manual. Och ingen garanti på att jag får dom att räcka till, men jag har iallafall valt vad jag vill använda dom till.
Man får verkligen tänka efter. Hur mycket av det jag gör gör jag för att jag "måste"/"borde". Det finns mycket kvar att lära sig.


Kram!


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-03-21 22:15:46

Snacka om att poletten har trillat ner. Jag och du har förstått. Var rädd om dina poletter och fortsätt att göra medvetna val. Dagens lektion var verkligen givande. Kämpa på och ni tog inga poletter ifrån mig, ni gav mig fler!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

24-årig tjej med Fibromyalgi. Bloggen handlar om min vardag med vänner, vovve, tankar och hopp inför framtiden =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela