malinsfibro

24 år med Fibromyalgi Vardag, tankar och hopp

Fibrosar!

Publicerad 2012-05-21 13:45:00 i Fibromyalgi, Personligt,

Jag är så glad att jag har Zarah som förstår mig i Fibron. Nu har jag även fått ett tillskott i "kassan" av en tjej som mailat mig ett tag. Hon hittade mig på fibromyalgiförbundets hemsida och hörde av sig. Det är så himla skönt att prata med andra i samma situation och med samma intressen. Det är inget fel alls på Fibrosar i andra åldrar men de är i ett annat skede i livet. Känns som att vi unga förstår varann på ett helt annat sätt. Drömmar, tankar, viljor och sorg är mer lika för oss. Jag tror också att vi har bättre förutsättningar då vi inte har lika mycket invanda mönster. Jag kan ha helt fel i det men så känner jag just nu. Bara det att jag och Zarah vill/har familjeliv med småbarn, och tjejen som mailar (vill inte skriva namn utan att ha frågat först) med mig också vill börja dansa igen gör att man kan byta erfarenheter och tankar på ett annat sätt. Det är jobbigt att bli sjuk som ung, när man ska vara så aktiv och uppfylla så många drömmar. Skillnaden är väl för oss, jämfört med friska, att det kan ta längre tid eller andra sätt att uppfylla sina drömmar. Men det finns hopp!

(alla runtomkring mig tyckte jag var dum i huvudet som ville bergsklättra. Jag gjorde det och det var värt det! Så man kan faktiskt uppfylla sina drömmar. Lite krångligare men vadå, så länge det är värt det! )


himla kul att ni läser min blogg allihop! Det värmer i hjärtat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

24-årig tjej med Fibromyalgi. Bloggen handlar om min vardag med vänner, vovve, tankar och hopp inför framtiden =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela