malinsfibro

24 år med Fibromyalgi Vardag, tankar och hopp

Hemma igen

Publicerad 2012-11-05 12:38:28 i Personligt,

Nu har jag varit hemma ett par dagar. Det blir bättre och bättre men jag måste sova länge på natten och flera gånger på dagen för att plana ut värken och tröttheten. Det har varit otroligt jobbigt men nu är jag helt fri från tradolan/tramadol(opiater). Dessa fick jag hjälp med att sätta ut på sjukhus. De tror att mina symtom
Inklusive smärtan ska minska med 30-40% men jag är inte så säker. Det känns som att jag mår som jag gjorde innan jag fick medicinen och jag är orolig att jag inte ska kunna leva utan någon form av smärtlindring. De mediciner jag äter nu är lindring av nedtrappning samt paraflex, lergigan och Alvedon. Det får jag göra tills på onsdag. Hur jag mår utan dem har jag ingen aning om. Läkemedelsabstinensen sitter antagligen i 4 veckor till. Efter det kan jag ha besvär i upp till ett halvår. Så först om någon månad vet jag hur min hälsa är utan påverkan av opiaterna. Just nu är jag väldigt orolig att jag inte ska ha ett hyfsat liv utan medicin, för jag vill verkligen inte ta medicin!

Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

24-årig tjej med Fibromyalgi. Bloggen handlar om min vardag med vänner, vovve, tankar och hopp inför framtiden =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela