malinsfibro

24 år med Fibromyalgi Vardag, tankar och hopp

Det suger att vara jag..

Publicerad 2010-05-31 12:59:00 i Allmänt, Fibromyalgi,

Jag har mått dåligt och inte orkat skriva.
Det var jobbigt på spelningen.. kände verkligen hur begränsad jag är, satt på en stol och försökte gunga med men hade så ont och var så stel i kroppen. Jag som älskar musik (och de va bra!) kunde inte njuta av det, jag va så arg på mig själv. P tyckte det var dags att gå hem vid en punkt, nästan hemma "stupa" jag och kroppen bara la av..
Dagen efter var inte heller så kul. Låg mest i sängen.
Igår däremot åkte vi till Avesta, det var nån marknad där och vi hade världens mysigaste dag! Vi satt vid vattnet i Hedemora och lyssnade på musik och drack cola och åt cheerios! haha..

Mamma berättade att en bekants vän ska ringa mig och prata. Hon har fibromyalgi och är runt 35.
Samtidigt som jag blir glad och känner trygghet i att få kontakter med samma sjukdom blir jag bitter eftersom de jag pratar med har accepterat sin sjukdom och lagt karriär mm åt sidan. Jag har inga planer på att göra det, och det är väl kanske det som gör att det gör mest ont i själen.
Jag är inte på något sett redo att trivas med att inte kunna göra saker med kompisar, gå ut, vara spontan och ha kul, dricka alkohol, resa, jobba med nåt kul- jobba sig uppåt, plugga vidare osv..

Ska nog inte fortsätta skriva.. är så arg på mig själv för att jag har den här jävla sjukdomen!!

Kommentarer

Postat av: Terese

Publicerad 2010-05-31 13:51:31

Hej Malin!



Tack för din kommentar! Roligt att du hittade till min blogg. Kommer garanterat kika in hos dig igen :-)



Hur länge har du haft din värk? Du skrev att du fick diagnosen för en månad sedan i alla fall, men har du haft ont en lång tid?



Själv har jag haft min värk i 10 år nu och jag har ännu inte fullt upp accepterat värken. Jag tror aldrig jag kommer göra det, däremot känns det bättre och bättre. Jag kommer underfund med varje dag hur jag ska "acceptera" att jag har ont.



Du ska INTE låta bli att göra saker som du tycker är roligt och kul. Tvärtom ska du göra sånt som du tycker är kul, men med en tanke att det roliga som du gör kanske får konsekvenser efteråt. Man får liksom planera lite. Gå ut och ha kul och göra saker som är kul en dag. Men dagen efter kanske man inte ska ha så mycket mer planerat än att vila upp sig. Det är just den balansen sinsemellan som kan vara svårt att få till.



Skriv gärna igen om det är något du undrar över!



Ha en bra dag.



Kram Terese

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

24-årig tjej med Fibromyalgi. Bloggen handlar om min vardag med vänner, vovve, tankar och hopp inför framtiden =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela