malinsfibro

24 år med Fibromyalgi Vardag, tankar och hopp

Är mitt liv förstört?

Publicerad 2012-03-02 18:33:17 i Personligt,

Jag funderar på om jag ska ha det så här resten av livet. Är det så? I så fall måste jag bryta ihop ordentligt och ge upp ett tag. Fundera på vad meningen med livet är då. Eller kommer jag inte behöva ha det så här? Kan jag bli frisk? Läkarna säger väl varken eller, "många blir bättre och några kanske friska".

Verkar jag vara en av dom? Är tankarna med mitt liv rimliga? Arbete, eller kommer jag bara vara sjuk? Nu skulle jag önska jag kunde se framåt i tiden, minst ett halvår.

Just nu vet jag inte alls hur det ligger till..

Kram

Kommentarer

Postat av: Malin Holmberg

Publicerad 2012-03-02 19:29:11

Oh du vad jag känner igen mig!

Jag är arbetslös sedan lång tid tiilbaka, under denna tid har fibromyalgin utvecklats. Läkaren vägrar sjukskriva mig, men en gång sa han att han gör det om jag får ett jobb. Schysst mot den arbetsgivaren :S. Men i mig maler ju tankar att "samhället" (läkare, försäkringskassa och så vidare) ju förväntar sig att jag ska jobba. Annars hade jag ju varit sjukskriven... Men jag har svårt att klara av vardagen som den är.

Postat av: Malin

Publicerad 2012-03-03 20:21:58

Hej Malin!

Det där låter helt sjukt, men jag är inte alls förvånad. Allt är politik känns det som. Vad gör du nu? krya <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

24-årig tjej med Fibromyalgi. Bloggen handlar om min vardag med vänner, vovve, tankar och hopp inför framtiden =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela