malinsfibro

24 år med Fibromyalgi Vardag, tankar och hopp

Hjälpmedel

Publicerad 2012-04-13 22:36:29 i Allmänt,

Den här använder jag när jag ska öppna burkar, PET flaskor och flaskor med kapsyler. Det finns massor av olika varianter på öppnare men den här
funkar på allt! Då behöver man inte ha en miljon grejer i lådorna utan bara en. Jag tycker den är värd priset för att slippa få mer ont och överanstränga sig. Jag brukar till och med ställa ner det jag ska öppna på gummiplattan på golvet för att använda hela kroppens tyngd istället för att bara använda axlar, nacke och armar :) Gummiplattan är superbra för man behöver inte hålla emot utan bara hålla i greppdelen.

Den finns att köpa på bl.a. Uriform i Stockholm (Mariatorget) för 180kr.
Och på Varsam(Kungsgatan i Stockholm, Västerås, Örebro och på hemsidan) för 150kr +ev frakt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

24-årig tjej med Fibromyalgi. Bloggen handlar om min vardag med vänner, vovve, tankar och hopp inför framtiden =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela