malinsfibro

24 år med Fibromyalgi Vardag, tankar och hopp

Hopplös

Publicerad 2012-04-02 17:32:21 i Allmänt,

Läkarn tycker jag är hopplös.
Jag har haft stegmätare ett par veckor nu och växlar kraftigt i antalet. Ena dagen har jag över 8000 och nästa bara 2000 för att jag tog ut mig dan innan. "Du måste sluta vara så tävlingsinriktad!"

Okej då...Hehe


Nu har jag hämtat blodtrycksmedicinen, ska börja med en tablett/dag och sedan öka på. Äntligen. 4 år för sent liksom, men bättre sent än aldrig ;)

<3

Kommentarer

Postat av: Terese

Publicerad 2012-04-02 22:31:01

Hade du lågt bltr, eller hur var det? Vad brukar det ligga på?



Kram

Postat av: Malin

Publicerad 2012-04-02 23:12:18

Jag har lågt, men idag var det bättre, hade 80/50.



Jag har hört att perfekta värdet är 120-140/80-90 ungefär. Om det är högre ses det som förhöjt blodtryck. Lågt blodtryck om det är under 90/60, men det som avgör är om man har symtom eller ej. Vissa känner av symtom tidigare än andra, och läkarn avgör om medicin krävs på det eftersom alla är olika :) kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

24-årig tjej med Fibromyalgi. Bloggen handlar om min vardag med vänner, vovve, tankar och hopp inför framtiden =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela