malinsfibro

24 år med Fibromyalgi Vardag, tankar och hopp

Musik och fibromyalgi

Publicerad 2012-04-12 12:26:20 i Allmänt,

Jag lyssnar alltid på musik när jag är på väg nånstans. Jag tycker det är jättejobbigt när det är obalans i ljudet i hörlurarna. Alltså när man gör musik kan man göra så vissa ljud kommer "från höger" till exempel. Har ni tänkt på det? Vissa låtar jag lyssnar på är det en konstant obalans så att mer ljud kommer från era hörluren. Det är väldigt uttröttande och jag blir vinglig. Det är väl inte så konstigt, eftersom en fibrohjärna har svårt att göra olika saker med höger och vänster halva. Det har gjorts studier när personer med fibromyalgi och friska personer gjort rörelser med bara ena halvan av kroppen. Det har visat att det är svårare för en Fibrosjuk och kan öka symtomen. Har ni hört det förut? Väldigt intressant eller hur :-)

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

24-årig tjej med Fibromyalgi. Bloggen handlar om min vardag med vänner, vovve, tankar och hopp inför framtiden =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela