malinsfibro

24 år med Fibromyalgi Vardag, tankar och hopp

Nu börjar vi om!

Publicerad 2012-02-27 20:28:54 i Allmänt,

HEJ! FRÅN OCH MED NU KOMMER DETTA VARA EN AKTIV BLOGG SÅ JAG TÄNKTE SKRIVA OM VEM JAG ÄR IDAG =)

Nu har jag bestämt mig för att dra igång detta igen. På riktigt. Nu är jag 24 år, chocken efter sjukdomsbeskedet har lagt sig, och  jag inte längre lika arg och ledsen. Jag är fortfarande lika sjuk, men ser på livet annorlunda. Jag blir inte frisk genom att vara arg och bitter. Visst känns det eländigt att behöva vara sjuk, men så är livet. Man kan inte få allt man önskar och visst är jag lycklig ändå! Jag klarar inte lika mycket som tidigare, men så är det just nu. Inte för alltid!



Nu bor jag själv i min lägenhet på Kungsholmen i Stockholm och har mina föräldrar någon minut bort så det är perfekt J Jag går på smärtkurs på St Görans sjukhus och på olika behandlingar samt vattengymnastik. Min lilla vovve Mimmi bor mest hos mamma och pappa men jag försöker gå ut med henne en gång om dagen. Min lilla prinsessa! Hon fyller 6 år i april. Helt sjukt vad tiden gått! Nu tror jag att hon ska börja löpa igen. Ingenting duger, allt är fel haha.. och hon är så mammig att hon skrämmer mig när hon hoppar upp på mig när jag inte är beredd. Annars så sover hon bara. Heeela tiden..  Passar mig perfekt så jag också får vila och kan få något vettigt gjort.



En stooor sak som hjälpt mig är att jag fått en ny vän! Hon har också fibromyalgi och har levt med det länge. Hon förstår mig och jag henne. Det är så himla skönt! Och jag lär mig så mycket av våra samtal



Annars så har omgivningen rätt svårt att förstå, antagligen för att jag ser frisk ut. Förutom vissa dagar när man går som en anka haha! Men jag vill inte se sjuk ut, varför ska jag göra det? Mår jag bättre då? Mår andra bättre då? Nej inte alls. Måste man se sjuk ut för att vara det? Ibland känns det så, men det går jag inte med på. Kom och snacka när jag hittat en snygg man, innan dess måste jag ju visa min bästa sida ;)



 

// Malin :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

24-årig tjej med Fibromyalgi. Bloggen handlar om min vardag med vänner, vovve, tankar och hopp inför framtiden =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela