malinsfibro

24 år med Fibromyalgi Vardag, tankar och hopp

Dödens värk!

Publicerad 2012-03-27 19:16:57 i Allmänt,

Aaahhh! Jag har haft så ont i och runt ögonen! Ilar som en stark elstöt går runt där hela tiden. Tinningarna går inte att nudda. Jag har en djup värk långt inne snett bakom vänster öga, mot vänstersidan av huvudet. Jag får alltid ont där, mer eller mindre. Vad sitter där? Jag kan tänka mig det har med syn och intrycksbearbetning.

Alla jag går till(förutom läkarn som inte sagt något) pratar om att jag har för mycket aktivitet i och runt ögonen. Det verkar vara för mycket stress och tankar som gör att hjärnan inte kan sortera. Och inte heller vila eftersom den aldrig får ordning.

Det är verkligen jobbigt. Mediciner hjälper en liiiten aning men bara ett par timmar. Helst ska jag ha ett mörkt rum utan ljud. Annars solbrillor, så lite rörelse och synintryck som möjligt, vara stilla, tyst och dricka mycket vatten/juice. Jag har jättesvårt att läsa,prata med ögonkontakt, handla mat m.m. på grund av det här. Jag har inga synfel men efter en stunds koncentration blir min syn mycket sämre.

Jag är helt ÖVERTYGAD om att jag hade sluppit det här problemet om det inte var så mycket saker jag ska springa runt på och allt annat som ska hinnas med. Jag skulle ha tid att vila när kroppen säger ifrån. Det går ju inte nu. Inte förrän det är försent.

(just nu har jag vilat om man kan kalla det så, man har ju så ont så vila är de väl inte. Har skrivit lite i taget. Det kan fungera en liten stund i taget innan det blir värre igen så nu slutar jag skriva.)

Trevlig kväll
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

24-årig tjej med Fibromyalgi. Bloggen handlar om min vardag med vänner, vovve, tankar och hopp inför framtiden =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela