malinsfibro

24 år med Fibromyalgi Vardag, tankar och hopp

Tack gode Gud

Publicerad 2012-03-27 22:32:22 i Allmänt,

Först och främst: Tack för alla svar om detta på Fibromyalgiförbundets Facebook! Ni får mig att vilja gapa och skrika ännu mer för att få hjälp :D

Nu har det äntligen gått över. Fy fan vad tungt det har varit. Migrän, Horton nåt annat.. Vem vet. Liknar Hortons huvudvärk för mycket, hoppas det inte stämmer. Min farfar hade det.



Jag har ingen aning om vad jag skrev i förra inlägget men tänkte föra dagbok så ni/jag vet:

Jag får smärtanfallen i perioder. Har håller i sig ett par veckor nu. Jag blir inte illamående/kräks. Blir värre om jag ligger ner eller rör mig. Alltid på samma ställe kring vänster öga och ut mot sidan långt inne. Smärtan är värst på sidan och i skallbenet runt ögat. Det ilar, skär, vill sprängas. Jag vill bara trycka sönder huvudet eller slå det i väggen. Anfall oftast på eftermiddagen runt fyra-sex tiden eller senare. Kommer i perioder av veckor/månader. Har känningar men ibland kommer det från klar himmel. Tror ofta "känningarna" är att jag är småsjuk men verkar inte vara så. Konstigt nog är jag inte spänd i käkarna som jag ofta blir så det är inte orsaken. Vaknar ofta av sprängande värk och inga mediciner biter på det. Sömnbrist gör det värre. Kan det hänga ihop med Fibron eller mitt låga blodtryck?...




Så skönt att det är över för den här gången haha .. Nu är jag helt slut. Syns att det inte varit nån lek, eller hur? ;) (jag skäms inte för mig själv här i bloggen, ni förstår ju)


<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

24-årig tjej med Fibromyalgi. Bloggen handlar om min vardag med vänner, vovve, tankar och hopp inför framtiden =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela