malinsfibro

24 år med Fibromyalgi Vardag, tankar och hopp

Vem vet bäst?

Publicerad 2012-03-05 21:51:00 i Fibromyalgi, Personligt,

Jag har fått lite intressanta mail som jag funderar på.
Vissa människor verkar tro att jag inte har en egen tankeförmåga. Att andra skulle behöva tänka åt mig. Det är så komiskt att jag verkligen inte kan bli upprörd.
Jag är inte den personen som måste få råd från alla andra utan vill helst ta mina egna beslut och fundera mig fram till det själv. Så länge det gäller mig själv. Om det gäller relationer är jag totalt hopplös. :p Jag har tyvärrr lite svårt att lita på mitt eget omdöme och min magkänsla.

Det har snurrat runt en video bl.a. På nätet där en kvinna talar om att hon blev helad och blev frisk från fibromyalgi. All smärta försvann från ena sekunden till den andra. I det fallet säger jag bara Grattis! Jättekul för hennes skull, verkligen.

(OBS hon är inte en av dom som kontaktat mig. För att förklara enkelt tog jag upp henne som exempel.)

Självklart är alla tips välkomna! Man vill testa allt som kan få en frisk såklart :)

MEN gränsen går när nån säger "gör så här så blir du garanterat frisk"
- hur vet du att jag kommer bli frisk av det? Eller om jag redan testat det? Hur kan du veta hur jag fungerar bättre än mig?

Säg inte heller att jag kommer bli frisk på 2 veckor. Det är bara kränkande. Då skulle jag gjort mig själv frisk för länge sen om det var så enkelt.


Jag lever i min egen kropp och känner den bäst :)
Alla ni andra som inte lever i min kropp har ingen aning om hur det är eller hur den fungerar

Tack snälla ni för att jag fick upp det här ämnet på tapeten. Kommer garanterat tas upp flera gånger.
:D

Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

24-årig tjej med Fibromyalgi. Bloggen handlar om min vardag med vänner, vovve, tankar och hopp inför framtiden =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela