malinsfibro

24 år med Fibromyalgi Vardag, tankar och hopp

Ingen ny husläkare!

Publicerad 2012-05-25 16:57:00 i Sjukvården,

Jag var uppe tidigt idag. Hade läkarbesök på en husläkarmottagning vid Hornstull. Receptionisten vägrade låta mig träffa läkaren för att jag inte ville skriva över mig dit innan besöket. Jag sa att aldrig i livet att jag gör det innan jag träffat läkaren. Jag byter inte till någon jag aldrig träffat. Efter mycket om och men fick jag göra det. He he. Hon var helt fantastisk. Läkarn alltså. Trots att jag talade om att jag inte kan byta ville hon hjälpa mig och tog prover m.m. Det är så irriterande att jag är fast på en vårdcentral där dom inte vet vad fibromyalgi är, för att de har avtal med rehabgarantin som jag behöver för att få gå min behandling. Det avtalet finns inte på Hornstull. Så om jag byter kan jag inte få vården jag behöver. Om jag inte vill punga ut 3-4000 i veckan. Som jag alltid säger; allt är politik. Nu verkar det så bra att jag kanske får komma till Hornstull nån gång ibland iallafall, eller när jag inte behöver rehabgarantin längre.
Jag ska skriva om en sjuk sak läkaren på Hornstull upptäckte i nästa inlägg! Så stay tuned ;)

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

24-årig tjej med Fibromyalgi. Bloggen handlar om min vardag med vänner, vovve, tankar och hopp inför framtiden =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela