malinsfibro

24 år med Fibromyalgi Vardag, tankar och hopp

Zarah mitt i kaoset!

Publicerad 2012-05-03 23:58:29 i Allmänt,


JAG VILL GÖRA TUMMEN UPP FÖR MIN FINA VÄN ZARAH! HON HAR NYLIGEN BÖRJAT BLOGGA PÅ  http://blogg.alltforforaldrar.se/zarahmittikaoset/


Zarah är 31 år, är gift och har en son på snart 5 år. Hon har haft Fibromyalgi sedan 1997 och Endometrios sen 2009. (Endometreos är en gynekologisk sjukdom där livmoderslemhinnan sprider sig utanför livmodern. Symtomen är bland annat svår smärta och trötthet, och de kan vara kroniska eller uppträda i perioder). Zarah är en sjukt imponerande person som verkligen har fått kämpa och kommit otroligt långt!





Hon har blivit min absolut bästa vän. Hon finns där i vått och torrt och är mitt allra största stöd. Utan henne hade jag aldrig varit där jag är idag. När jag precis hade fått min fibromyalgidiagnos ringde jag henne. Hon var kontaktperson på en hemsida så jag ringde och sedan dess har en fantastisk vänskapsrelation utvecklats. Hon är en av dom få jag verkligen skulle göra allt för.

Det finns alltså fibromyalgisjuka i alla åldrar och för mig har mycket oro släppt i och med att jag vet att det är möjligt med barn och familj trots denna sjukdom. Det är inte överdrivet många som blir sjuka i fibromyalgi så tidigt i livet. 

Jag har blivit mycket starkare och tar inte lika mycket skit sedan jag lärde känna henne. Jag hittar mer och mer tillbaka till mig själv. Eller tillbaka kommer man ju inte, men framåt till den nya Malin blandat med den gamla ;)
Nu vet jag att jag inte är mindre värd och ska bli mindre älskad för att jag är sjuk. Jag är inte bara sjuk. 




Den här tjejen plockar helt enkelt fram mina bra sidor, och det måste man ju bara älska! ;)

(Hennes blogg finns som länk på högerkanten under menyn länkar)

Kommentarer

Postat av: zarah sillen

Publicerad 2012-05-04 06:53:51

jag blir rörd♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

24-årig tjej med Fibromyalgi. Bloggen handlar om min vardag med vänner, vovve, tankar och hopp inför framtiden =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela